Založ si blog

Rozdiely v spomienkach.

Z Bratislavy sme odišli v auguste roku 1968, žena v deviatom mesiaci, jednoročný syn a ja. Vo Viedni sa nám narodil druhý syn. Do vzdialenej krajiny sme sa dostali o mesiac neskôr. Bez peňazí, bez majetku, bez znalosti miestnych zvykov a zákonov. Ja som miestnu reč, angličtinu, ovládal celkom dobre, žena tak asi na úrovni prvej učebnice.

Moje zahraničné kvalifikácie neboli uznané a tak som začal pracovať ako umývač lietadiel a strojov, ako robotník na linke na výrobu telefónov a po asi roku ako kreslič v automobilke. Niekoľko rokov sme bývali v prenajatých bytoch, postupne asi troch, ako sa nám menili okolnosti.

O rok sme tiež kúpili staré auto, začali sme cestovať naookolo a hľadať miesto na usadenie. To sme našli, požičali si peniaze a roku 1974 sme sa sťahovali do novopostaveného domu.

Medzitým sa nám narodili d’alšie dve deti, na okolí nového domu sme začali objavovať známych a priateľov, deti si vodili domov kamarátov a kamarátky, začali chodiť do škôl, atd’.

Víkendy a dovolenky sme trávievali jazdením po okolí, zariad’ovaním domu, budovaním záhrady, stretávaním sa s kamarátmi okolo tenisu a iných športov, až sme napokon roku 1979 vstúpili do miestneho športového klubu kde sme členmi doteraz, po vyše 45 rokoch.

Rád na to rušné desaťročie spomínam, aj naše deti. Pred pár dňami, sediac so ženou v záhrade sme nevdojak začali znova spomínať. Najprv na Bratislavu, odchod odtiaľ (a tá situácia v porovnaní s dnešnou nešťastnou Ukrajinou) a príchod sem, a zrazu žena hovorí ze “tých prvých desať rokov tu v novej krajine boli moje najhoršie roky v živote!”.

Trvalo chvíľu než som to strávil!

Podľa mojej ženy: vraj sa cítila osamotená, angličtinu vraj neovládala natoľko aby sa odvážila s niekým rozprávať (na to sa pamätám, napr. prvý rok som chodil nakupovať ja sám, ona sa bála vstúpiť do obchodov); priateľov vraj nemala žiadnych (mala, ale väčšinou “iba” Slovákov a Čechov z miestnych krajanských klubov); nikto sa vraj o ňu nestaral ako tam v novom dome bola sama s tromi až štyrmi deťmi a s ich kamarátmi); na výletoch sa tiež cítila osamotená pokým som ja pobehoval s deťmi po parkoch… No, skrátka to prvé desaťročie, tak vzrušujúce a plné radostnej činnosti pre mňa (ju tiež nevynímajúc, ved’ sme všetko robili spolu), boli pre ňu tie najhoršie roky v jej živote.

Spomienkam na d’alšie desaťročia som sa radšej v tichosti vyhnul…

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(76) Vďaka.

15.06.2023

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny… Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od [...]

ČR SR politika premiér Fico návšteva prvá

Prieskum: Za urovnanie vzťahov s Českom je 70 percent Slovákov

16.04.2024 14:15

Opačný názor má 17 percent populácie.

mobil, sledovanie, telekomunikácie

Špionážnym softvérom Pegasus mala bývalá poľská vláda sledovať vyše 500 ľudí

16.04.2024 13:36

Nová poľská koaličná vláda obvinila predchádzajúcu vládu strany PiS, že systém Pegasus použila na sledovanie osôb spojených s vtedajšou opozíciou.

Ľubica Rošková, súd Pezinok,

Exposlankyňa Smeru Rošková je vinná v kauze agrodotácií

16.04.2024 13:27

Zároveň je povinná uhradiť spôsobenú škodu vo výške viac ako 150-tisíc eur.

Ukrajina

Rusku sa kráti čas: Rezervy im dôjdu za jeden rok, pokiaľ bude mať Ukrajina čím strieľať

16.04.2024 13:23

Front na Ukrajine formujú tri dôležité charakteristiky.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 350816x
Priemerná čítanosť článkov: 4227x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy