Založ si blog

(76) Vďaka.

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny…

Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od čerstvého až polo-ležiaceho a polo-spiaceho. Hlas z amplióna kdesi za mnou každých pár minút oznamoval ďalšie oneskorenia. Z driemot ma zobudilo keď mi ktosi stúpil na nohu a vzápätí mi na tú istú nohu čosi padlo: osoba oproti vstávala a spadla jej palica.

Tá osoba sa pokúšala tú palicu zdvihnúť, ale keď sa jej to nedarilo zdvihol som ju ja a podal som ju do jej ruky. Ruka to bola ženská, a na každom jej prste bol ťažký zlatý prsteň! Pozrel som hore a tá tvár patrila postaršej žene s ťažkými zlatými náušnicami a rovnako ťažkou zlatou reťazou na krku. Ako sa žena pokúšala zachytiť rukoväte jej niekoľkých tašiek, palica jej znova spadla. Znova som ju zdvihol a pomohol som jej skrotiť tašky; teraz už trochu niečo šomrala, zdalo sa mi že to bolo jidiš a bolo adresované to bolo postaršiemu chlapovi, ktorý sedel vedľa mňa.

Žena bola konečne v poriadku, popošla pár krokov, otočila sa a znovu niečo povedala nahlas podráždeným tónom tomu chlapovi, predpokladám jej mužovi. On sa začal pomaly a bolestivo zdvíhať, ale ešte sa naklonil a povedal mi do ucha “Tisíckrát vďaka!”. Odpovedal som že rozumiem a že je to v poriadku. Vzápatí sa ma opýtal aké reči ovládam. Povedal som mu a pridal som aj “jidiš”. Trochu to ním trhlo, potom sa zasmial, povedal mi “šalom” a pokúsil sa vstať – nemohol. Vstal som, chytil pod pazuchy, pomohol som mu, namieril ho smerom k jeho žene, ktorá už bola hádam 10 metrov od nás a niečo na neho nahnevane kričala. Previnilo sa usmial smerom ku mne a s námahou, šuchtavý-krôčik-za-šuchtavým sa začal vzďaľovať. Ešte mi však stihol potichu povedať že “tak je to keď človek už má skoro 75”. Usmial som sa, zakýval mu zbohom a on mi pomaly zmizol z dohľadu. Nestihol som mu povedať že ja mám 86…

O pár týždňov som doma kosil trávu v záhrade. Blížil sa dážď, ponáhľal som sa, ale nestihol som, prvé kvapky už začali padať a t’ažký dážď bol iba niekoľko striech vzdialený od nás. Vtedy som si spomenul že moja žena iba pred pár hodinami vešala vzadu v záhrade prádlo. Nechal som kosačku kde bola, rozbehol som sa k sušiaku, čo suché som postŕhal a vopchal si to pod košel’u, lebo t’ažké kvapky už bubnovali na strechu neďalekej šopy v našej záhrade. Len čo som dobehol pod verandu dážď mi už bubnoval nad hlavou! Povyťahoval som prádlo spod košele, položil ho na stoličku a vybral sa pre kosačku.

Z domu vybehla žena. Videla v diaľke zvysne prádlo ako poletuje vo vetre a daždi a riadne mi vynadala (nie v jidiš) že som to nezvesil a nepriniesol pod verandu. Potom zbadala to suché prádlo ktoré som položil na stoličku, znova mi dobre vynadala že som to pohádzal iba tak halabala, ona že to musí teraz našuchoriť a poskladať, tí mizerní muži nemajú poňatia čo si musia ženy vytrpiet‘, atd’., až jej hlas utíchol ako vošla s prádlom do domu a dobre treskla za sebou dverami. Alebo že by vietor…?

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(75) Zlatá hus.

31.03.2023

Už raz dávno múdry Ezop… …napísal rozprávku o husi ktorá kládla zlaté vajcia. Po ňom tú rozprávku napísalo veľa iných a v rôznych obmenách. Naposled tuším akýsi Marx, ale ten ju z akýchsi dôvodov nestihol domyslieť do dôsledkov… Obsah rozprávky je podobný vo všetkých tých obmenách: hus kladie zlaté vajcia a ľudia ktorí ju vlastnia bohatnú. Až raz jeden z [...]

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 351838x
Priemerná čítanosť článkov: 4239x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy