Založ si blog

(66) Kubkove rozprávky 2.

Borovica.

Raz na jeseň sme sedeli s Kubkom pred veľkou borovicou v ich prednej záhrade. Okolo nás boli popadané šišky a Kubko sa s nimi hral. Z jednej vypadlo čosi ako kúsok papierika. Kubko ho zdvihol a zvedavo si to prezeral. Priniesol mi to a pýta sa čo to je tá bodka, ktorú v tom papieriku zbadal.

“Kubko, táto bodka je jedna veľká kniha”.

Zasmial sa.

“Kniha predsa vyzerá inak, dedo!”

“Áno, Kubko, tie knihy ktoré máš v priečinku pri posteli sú spravené tak aby si si ich mohol čítať ty. Táto bodkokniha je spravená tak aby si ju mohla čítať Zem.”

“Zem vie čítať, dedo?”

“Pravdaže. My túto bodkoknihu voláme semienko, ale v tom semienku je napísané všetko čo potrebuje Zem aby mohla spraviť strom”.

“Takýto?”, ukázal Kubko na borovicu nad nami.

“Áno, presne takýto”.

A už sme boli v ďalšej rozprávke…

Kubko ešte chvíľu namietal že v školke majú fazulky rastliny ktoré vyrástli z fazuliek-semienok, aj hrášok – rastliny predsa rastú zo semienok, dedo!

Mal pravdu, fazulky, aj hrášok, aj iné rastliny, vyklíčia zo semienok, aj chvíľu rastú, ale na ozajstný “dospelácky” rast potrebujú vodu, aj všelijaké živiny (chleba, maslo, aj špenát, vyzvedal sa Kubko?) v tej vode, aj slnko, aj vzduch. Bez toho všetkého rastlinka síce zo semienka vyklíči, ale po chvíli prestane rásť, uschne a zahynie.

Borovicové semienko je príliš malé aby mohlo zo seba stvoriť stromček. Kniha v tom semienku vystrčí iba maličkú anténu a s jej pomocou začne rozkazovať okolitej zemi čo treba spraviť: ako treba spraviť korienky, ako ich pripevniť na okolité kamienky, ako začať budovať stebielko, ako usmerniť to stebielko smerom nahor k slnku: túto borovicu nad nami vybudovala Zem podľa toho ako jej tá jej bodkokniha rozkázala…

“A kto tú knihu napísal?”, opýtal sa Kubko.

“No predsa tento strom nad nami. Šiška vyrástla na ňom, semienko z nej vypadlo a tú knihu v ňom teda napísal strom”.

Kubko usúdil že ten strom musí mať niekde počítač, aj tlačiareň, tak ako jeho mama má doma na stole (len nech sa preboha nezačne vyzvedať kde má ten strom tlačítko ctrl+c). Točil s tou svojou šiškou v ruke a vypadlo z nej pár ďalších semienok. Toľko kníh, všetky rovnaké, všetky napísané týmto stromom nad nami…

Bohvie čo sa mu, paťročnému, premietalo v tej jeho hlavičke: očká sa mu zatvárali, líca ružoveli, na čele mal pár kvapiek potu, šiška mu vykĺzla z ruky a s hlavou na mojej natiahnutej nohe zaspal spánkom spravodlivých.

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(76) Vďaka.

15.06.2023

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny… Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 351688x
Priemerná čítanosť článkov: 4237x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy