Založ si blog

(46) Kysličník uhličitý.

Nedávno som sa dočítal že priemerná domácnosť, vybavená všetkými spotrebičmi energie ktoré sú bežné v modernom svete (píše sa rok 2013), vyrobí či už priamo alebo nepriamo určité množstvo kysličníka uhličitého, ktorý je zväčša vypúšťaný do ovzdušia, kde nepochybne spôsobuje neplechu; a že na tom istom množstve kysličníka uhličitého by sa uživilo okolo 500 stromov. Dočítal som sa to na internete na   http://www.botany.org/planttalkingpoints/co2andtrees.php

Človek by si myslel že je jednoduché si to spočítať: krajina má X domácností, teda potrebuje mať X krát 500 stromov aby bola neutrálna vo výrobe kysličníka uhličitého (plus, samozrejme, stromy potrebné na neutralizáciu kysličníka uhličitého ktorý je vyrobený iným spôsobom než domácnosťami, napríklad požiarmi).

Nechápem prečo potrebujeme za (a.) ničiť stromy, a za (b.) súčasne vymýšľať akými umelými spôsobmi neutralizovať stále rastúce množstvo kysličníka uhličitého v ovzduší.

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(76) Vďaka.

15.06.2023

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny… Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 351483x
Priemerná čítanosť článkov: 4235x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy