Založ si blog

(67) Archeologia budúcnosti.

Natieral som plafón v obývačke, a neustále som musel odháňať tvrdohlavého komára, ktorý sa motal okolo čerstvo natretej plochy. Keď som skončil s natieraním a poumýval a poodkladal náčinie vrátil som sa na trochu pokochania. Na jednom mieste som zbadal drobnú nerovnosť – komár! Usadil sa na čerstvej farbe, pokúšal sa odletieť a počas zápasu sa mu podarilo zaobaliť sa do farby od hlavy až po paty. Nakoľko farba už bola čiastočne suchá, a komária hrobka nebola príliš výrazná, nechal som ho tam.

V dome sme bývali so ženou až do odchodu na večnosť, po nás v ňom bývalo jedno z našich detí, aj pár vnúčat. Každý z obyvateľov si natrel plafóny svojou farbou, hrobka komára bola zakrytá ďalšou a ďalšou vrstvou plastiku, až napokon sa dom vybýval a doslúžil. Jeden z našich prapotomkov ho zbúral, použil čo sa použiť dalo, zvyšok odviezol na smetisko a tam skončil aj komár v jeho plastikovej hrobke.

Dejiny sa kotúľali ďalej, prešlo storočie, tisícročie, stotisícročie…

O pol milióna rokov, hádam aj viac, obyvateľom jednej planéty v galaxii sa vrátila sonda ktorá mala priniesť vzorky materiálu z akejsi veľmi vzdialenej planétky ktorá bola kedysi silne rádioaktívna, a o ktorej sa predpokladalo že uplynul už dostatočný čas na preskúmanie.

Planeta bola pokrytá hrubou vrstvou sklovitej hmoty a sonda priniesla iba malú kôpku akéhosi materiálu, ktorý bol poslaný na rozbor do patričnej inštitúcie. Materiál bol silne rádioaktívny, a rozborom bol poverený vedec ktorý vďaka svojmu hmyziemu povodu bol rádioaktivite pomerne odolný.

Vedec, nie nepodobný dnešným lienkam, použil všetky nástroje ktoré mal k dispozícii, od kusadiel, presvietenia až po automatické vrtáčiky, dláta, kladívka a rýpadlá. Uprostred rôzneho málo významného piesku vyduloval akúsi guličku z neznámeho materiálu. Po presvietení sa mu zazdalo že v tej guličke sa nachádza akási štruktúra. Netreba vážených čitatelov napínať: tá štruktúra mu na trojrozmernej obrazovke začala pripomínať akéhosi tvora! A ten tvor tomu vedcovi-chrobákovi začal pripomínať niektorých z jeho spolupracovníkov. Vedec-lienka došiel k nevyhnuteľnému uzáveru: dávni obyvatelia tej neprebádanej planéty boli na úrovni civilizácie kedy svojich mŕtvych uz pochovávali do niekoľkých sarkofágov, a z tých každý bol z inej dosiaľ neprebádanej hmoty!

Keď svoj objav zverejnil, a dostal Chrústovskú cenu za vynikajúcu vedeckú prácu, verejnosť sa konečne o tom dozvedela z miestnej tlače. A jeden starý Mandelinka (alebo hádam Pleseň) si spomenul na dávnu bájku, podľa ktorej na ich planete havarovalo čosi plné akejsi zdeformovanej kaše, a z ktorej vraj vyliezli všetcia ich predkovia: blchy, muchy, plesne, baktérie… Že by tvor v tej vedeckej práci bol jedným z ich pra- pra- predkov???

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(76) Vďaka.

15.06.2023

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny… Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od [...]

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.

Ján Herák

Bývalého poslanca Heráka obžalovali zo znásilnenia a sexuálneho zneužívania

23.04.2024 16:58

Ján Herák viackrát vo svojich vyjadreniach zdôraznil, že je nevinný.

zosuv svahu, klokočina, nitra

Na nitrianskom sídlisku Klokočina došlo k zosuvu svahu

23.04.2024 16:30

Podľa predbežných informácií bol zosuv spôsobený haváriou na vodovodnej prípojke alebo vodovodnom potrubí.

pellegrini

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

23.04.2024 15:58

Zvolený prezident Peter Pellegrini chcel, aby z fotografie vyžarovala aj národná hrdosť. Vyzdvihol preto novinku.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 351360x
Priemerná čítanosť článkov: 4233x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy