Založ si blog

(52) Národy a štáty.

Európa, Ázia a Afrika sú svetadiely rozdelené na štáty podľa národnosti ich obyvateľov. Nie všetky, samozrejme, ale zhruba to tak je. Severná Amerika, Austrália a hádam aj India sú rozdelené na administratívne celky ktoré neberú žiadny ohľad na národnosti ktoré v nich žijú.

Nech mi je prepáčený tento hrubý rozbor, ale dôvod k nemu je vysvetlený v nasledujúcom odstavčeku.

V Európe sa národy neustále hašteria o hranice, vždy to bolo, stále to je, a asi to stále bude. V severnej Amerike, Austrálii a iných štátoch tomu tak nie je (a tiež demokracia má s tým čo-to do činenia)! Neviem si predstaviť že by dajmetomu Kansas vyhlásil vojnu štátu Wisconsin, alebo Massachusets štátu New Jersey; v Austrálii trebárs štat Viktória že by poslal bombardéry nad Tasmániu. Také veci sú v tých krajinách proste nemysliteľné.

Neprišiel náhodou čas sa zamyslieť nad územnou reorganizáciou našej rozhašterenej Európy?

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(76) Vďaka.

15.06.2023

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny… Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 351167x
Priemerná čítanosť článkov: 4231x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy