Založ si blog

(43) Rajská záhrada.

    Stvoriteľ sveta si raz smerom na východ od Edenu kúpil peknú záhradu a na svoju podobu si stvoril osobu menom Adam aby mu tam záhradníčila. Adam pracoval, ale po čase, vidiac ako všetky iné tvory naokolo žijú v dvojiciach, si posťažoval Stvoriteľovi že aj on by si rád sem priviedol z neďalekej dediny nejakého šikovného spoločníka. Stvoriteľ si povzdychol, počkal až Adam zaspal – a keď sa Adam ráno zobudil začul nablízku hlas podobný svojmu! Šiel za hlasom, a naďabil na prekrásne stvorenie, ktoré si práve sťažovalo na stav vecí v Záhrade: „No, pozri sa, tá zelená vôbec nesúladí s červenou tých kvetov; a pozri koľko svinstva tu narobili tie zvieratá, o vtákoch ani nehovoriac; žiješ si tu ako prasa, nemáš ani poriadnu strechu nad hlavou; keby som potrebovala variť ani kuchyňu tu nemám; žiadny záchod, a kde sú najbližšie obchody? – o to sa ty nestaráš, tebe sú také veci fuk….“ Keď tej novej stvore po hodnej chvíli došiel dych Adam hovorí „Som rád že ťa stretávam, ja som Adam“. „A dám-nedám, to je moja vec, mne taký bradatý dedo povedal že ma bude volať Eva – také hrozné meno!!!“. „Mrzí ma že sa ti nepáči, mne celkom lahodí. Chceš sa pozrieť tu dookola?“, rečie Adam. „Čo ma je do tvojho dookola, akosalenvoláš, nevidíš čo tu je všade za neporiadok? Lístie porozhádzané po zemi, kvetiny opadávajú, nemá im kto lupene pozbierať, lev mi tu práve nechal smradľavú kopu, čo to nevidíš?“. Adam prestal počúvať. Treskol s kyticou orchideí o zem, s kyticou, ktorú jej chcel ponúknuť na uvítanú a šiel hľadať najbližší šenk (a ak si niekto myslí že šenky vtedy ešte neboli nech sa pozrie na Stvorenie Sveta, deň šiesty: ľudia oboch pohlaví boli na svete už dávno pradávno pred Adamom).

    Keď sa po čase vrátil Eva sa naňho osopila: “To si celý ty, namiesto aby si mi pomáhal necháš ma tu samú, napospas tomu bradatému neznesiteľnému dedovi!‘. „Ježišmarjá, veď to bol asi sám Pámbo, majiteľ! Čo ti spravil že si naňho taká rozpálená“. „No, začal mi celkom drzo hovoriť že to je jeho záhrada a že čo sa tu smie a čo sa tu nesmie, o jedovatých hadoch a vzácnom ovocí, a také voloviny. Nakoniec som mu povedala že na jeho múdrosti nie som zvedavá a pokračovala som v čistení a upratovaní…“

    Tak to to šlo nejaký čas, a raz po nedojedenom obede, ktorý uvarila Eva, si šiel Adam posedieť niekam obďaleč, mimo dostrel jej huby. Kde sa vzal tu sa vzal, sadol si vedľa neho Pámbo. „Ako sa máš, Adamko?“. „Ále, celkom dobre, iba…“, hovorí Adam. „Netreba mi viac, viem si predstaviť čo sa za tým „iba“ skrýva“, hovorí Pámbo. A dodal „Aj mne už tie neustále a rozpustilé reči idú na nervy, je ich počuť v každom kúte Záhrady. Ale, čo si si, Adamko, navaril, si musíš aj zjesť. Našiel som si iného záhradníka, a našu dohodu ruším“. „Ale, ale…“, začal Adam protestovať. „Žiadne „ale“, Adamko, už som sa rozhodol. Vezmi si svoju Evu, a choď!“ Keď jej to Adam povedal tá sa rozkričala, aby ju bolo všade dobre počuť, že „v takejto záhrade kde sa tu rozdrapuje akýsi bradatý dedo nemá v žiadnom úmysle zostať a poďme, hneď teraz!“, skončila. Vyšli von z brány a dali sa na cestu k najbližšej dedine. Adam sa ešte naposledy obzrel: na stĺpoch brány stálo po krídlatom anjelovi, každý s ohnivým mečom v ruke…

 

(78) Pravda pravdúca.

26.09.2023

Vo vzdialenej krajine mi žije vzdialený synovec. S jeho dávno zosnulým otcom, mojim bratancom, sme bývali dobrí kamaráti. Tento synovec, s ktorým som sa nikdy osobne nestretol, ma objavil v korešpondencii jeho otca, našiel ma na internete a už hádam desať rokov si dopisujeme. Spočiatku som mu posielal fotografie a moje spomienky na jeho otca, v posledných rokoch si píšeme o [...]

(77) Rady do života.

25.09.2023

Máme so ženou štyri deti a už aj niekoľko vnúčat. Obaja sme mali dobrú pracovnú kariéru a už sme aj pár rokov na penzii. Obaja sme chodili do škôl v ktorých náboženstvo bývalo jedným z povinných predmetov. Ja osobne som nemal ten predmet bohvieako rád a keď zrazu zmizol mi vôbec nechýbal. Moja Rodina nebola nábožná, do kostola sa chodievalo – ak vôbec – iba [...]

(76) Vďaka.

15.06.2023

Prišiel som na medzinárodné letisko dobrú hodinu pred odletom, preliezol cez všetky prekážky až nakoniec som sa dostal do priestoru na čakanie. Až tam som objavil že moje lietadlo mešká asi dve hodiny… Poprechádzal som sa po hale až napokon som sa posadil na jedno z mála prázdnych miest. Okolo sedeli ľudia z mnohých končín sveta a v rôznych štádiach čakania, od [...]

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 349952x
Priemerná čítanosť článkov: 4216x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy