Založ si blog

Archív: apríl, 2012

(27) Námezdný inžinier (1/8).

Z General Motors som odišiel roku 1984. Bol som rozhodnutý si začať hľadať prácu ako elektrický inžinier pre výrobcov automobilov. Ako ”zbrane“ som plánoval ponúkať svoje skúsenosti z General Motors, a nové metódy práce s pomocou počítača. Prvých pár týždňov doma som strávil oboznamovaním sa s mojou novou hračkou, Macintošom. Na moje prekvapenie, ako prvý […]

Pokračovanie článku

(26) Čo robí konštruktér.

(26) Čo robí konštruktér (6/6). JB Camiru sme úspešne dokončili, a na stoloch sa nám objavil nový model, VL Commodore. Bolo to ďalšie nové auto, s novým oplechovaním a s novým šesťvalcovým motorom o obsahu 3000ccm. S motorom prišla aj nová štvorstupňová automatická prevodovka, a oboje, motor aj prevodovka, boli vyrobené firmou Nissan v Japonsku. Motor aj prevodovka boli […]

Pokračovanie článku

(25) Čo robí konštruktér.

(25) Čo robí konštruktér (5/6). Hneď po modeli VK som začal pracovať na ďalšom novom aute, JB Camira. Elektrický inžinier bol stále neprítomný, ale ja už som “sedel na koni”, a do práce som sa pustil bez otáľania a s chuťou. Nový model bol ďalší “nový” v General Motors. Nový tým že mal byť prvým “svetovým” autom, čo znamenalo že časti auta môžu byť […]

Pokračovanie článku

(24) Čo robí konštruktér

(24) Čo robí konštruktér (4/6). S tým Nemcom (volal sa Otto T.) som zažil ešte jednu príhodu. Vozidlá WB mali najvyšší model ktorý sa volal Caprice, celkom pohľadné auto s päťlitrovým motorom a automatickou prevodovkou: Ten mal vzadu v batožinovom priestore umiestnený malý modul ktorý mal za úlohu monitorovať zadné lampy. Ten modul prišiel z Francúzska a ja som dostal […]

Pokračovanie článku

(23) Čo robí konštruktér.

(23) Čo robí konštruktér (3/6). Okolo rokov 1974-75 som bol preradený z mechanickej sekcie do elektrickej ako konštruktér. Stalo sa to ako následok reorganizácie tejto sekcie, kde jeden-dvaja kresliči boli povýšení na konštruktérov, a jeden z kresličov tuším odišiel do penzie. Zrazu som bol tam kde som chcel byť, bez toho že by som sa o to nejak obzvlášť pričinil, a bez […]

Pokračovanie článku

(22) Čo robí konštruktér

(22) Čo robí konštruktér (2/6). Medzi elektrickými inžiniermi som mal priateľa. Spoznali sme sa mimo práce, on hrával tenis v rovnakej súťaži, a raz-dva razy sme aj hrali proti sebe. Keď sme napokon naďabili na seba v práci iba sme sa jeden na druhého zaškerili. Sekcia elektrických inžinierov bola od môjho stola iba o dva stoly ďalej. Inžinierov tam bolo asi 5: rádiový […]

Pokračovanie článku

(21) Čo robí konštruktér

(21) Čo robí konštruktér (1/6). Keď som mal asi 33 rokov mi povedal kamarát ze automobilka GM hľadá konštruktérov, a tak som sa prihlásil. Nikdy predtým som konštruktérom nebol, nikdy som sa o autá nezaujímal, a dávno na gymnáziu som mával z geometrie aj rysovania trojky a štvorky. Po mature som pracoval ako letecký mechanik, zememerač, robotník a letecký kontrolór. V […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 349421x
Priemerná čítanosť článkov: 4210x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy