Založ si blog

Archív: marec, 2011

(7) Socializmus.

Roky 1946 – 1966. „To len aby si tí čo socializmus nezažili, nemysleli že to bolo až také zlé ako píšeš”. Toto mi ktosi pripísal k jednému z mojich blogov, v ktorom som – celkom mierne a nie celkom nezaslúžene – kydol trochu špiny na “socializmus”, ako som ho mal zafixovaný vo svojej pamäti. Tá poznámka mi dala podnet na hlbšie pokutranie sa v spomienkach z rokov […]

Pokračovanie článku

(6a) Dynamitka.

V našej rodine malo slovo Dynamitka celkom dobrý zvuk. Dedo pracoval ako výhybkár na železničnej stanici Dynamitová Továrna, kde aj nejakých 30 rokov býval v železničnom dome (blízko dnešnej stanice Bratislava-Vinohrady). Tu na obrázku z roku (asi) 1930 stojí s nohou na schodíkoch lokomotívy; v krátkom bielom kabáte je pán Vadkerty, jeho nadriadený. Vedľa pána Vadkertyho […]

Pokračovanie článku

(3) Univerzity.

Moje univerzity. Ten nadpis som vyzňúral na smetisku mojej ruštiny, ktorú som mal za posledných 60 rokov možnosť prakticky použiť hádam dva razy (okrem pár kníh prečítaných v tej reči). V Rusku som nikdy nebol, pričom mám dojem že by som sa tam cítil celkom pohodlne. Takisto ako keď som bol po prvý raz vo Viedni, ako 30-ročný, niekedy roku 1966. Po nemecky viem iba málo, […]

Pokračovanie článku

(5) HTÚP

(5) Hospodársko-technická úprava pôdy. Zo základnej vojenskej služby som bol prepustený v decembri roku 1957. Mal som 21 rokov, pramálo rozumu, môj duch bol doráňaný zhovadilosťou Československej Ľudovej Armády, a nevedel som čo ďalej. Po Vianociach som zašiel na Pracovný úrad, ktorý bol v jednej vedľajšej ulici na začiatku Vajnorskej, tam kde bývával pekár Petr. […]

Pokračovanie článku

(4) Vojenčina.

Do Československej Ľudovej Armády som sa nechal naverbovať roku 1955. Štúdium na zootechnickej fakulte Vysokej školy poľnohospodárskej sa mi vtedy znechutilo a cítil som potrebu urobiť so sebou niečo radikálneho. Na väčšiu hlúposť akou bolo vstúpenie do armády som veru nemohol prísť. Predchádzala však tomu jedna príhoda kde jeden centimeter rozhodol ktorým smerom sa mi […]

Pokračovanie článku

(2) Školy.

Svoju školskú karieru som začal roku 1941 v Školke na Tehelnom poli. Tu som blonďák uprostred s bruchom na brušku najkrajšieho dievčaťa na okolí Eleny Dohňanskej: Toto bol moj prvý ročník základnej školy, ktorá bola v Bratislave na Vajnorskej ulici: Po roku na škole na Vajnorskej […]

Pokračovanie článku

(1a) Detstvo v Bratislave.

English version can be found under http://charles794.blogspot.com/2012/11/childhood-in-czechoslovakia-1936-1945.html Poznámka. Z praktických dôvodov zostáva slovenská verzia týchto stránok bez zmien. Novšie informácie, ak sa vyskytnú, sú pridávané IBA do verzie v anglickej reči. Karol Hatvani (ale aj Hatvany, ba aj Hatvanyi), otec môjho otca Františka Hatvaniho, […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

karol3

Detstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 349416x
Priemerná čítanosť článkov: 4210x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy